نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1911
-
الف
+

«علیرضا خمسه»: برای گسترش فرهنگ و زبان فارسی در کشورهای خارجی اجرا میکنم

«علیرضا خمسه» با هدف گسترش فرهنگ و زبان فارسی به اجرای نمایش در خارج از کشور ایران پرداخته است.

به گزارش آی فیلم 2 ، «علیرضا خمسه» کارگردان، نویسنده و بازیگر سینما تیاتر و تلویزیون ایران که برای اجرای نمایش «بگومگو» به خارج از ایران سفر کرده، به تازگی در یک مصاحبه از مهم‌ترین انگیزه‌های خود از اجرای تیاتر در خارج از ایران سخن گفته است.

«علیرضا خمسه» با تاکید بر این که یکی از مهم‌ترین انگیزه‌هایش از اجرای تیاتر در خارج از ایران گسترش فرهنگ و زبان فارسی است ، گفت: مخاطبان ما در کشورهای خارجی یا فارسی زبان‌ هستند یا یکی از اعضای فامیل مثلا همسرشان ایرانی است و داستان را برایشان تعریف می‌کند.

وی در همین خصوص ادامه داد : من تاکیدم همیشه این بوده که تمام اجراها باید به زبان فارسی باشد. این در حالی است که خیلی از هنرمندان وقتی برای نمایش آثار خود به کشورهای دیگر می‌آیند با مخاطبانشان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند ولی من حتی در استندآپ کمیدی‌هایی که در خارج از کشور اجرا می‌کنم به دلیل تاکیدم روی همین نکته از زبان فارسی استفاده می‌کنم.

«خمسه» در پایان نیز به ایسنا گفت : تماشای یک نمایش به زبان فارسی به مخاطب یادآوری می‌کند که زبان مادری را هرگز نباید فراموش کرد و این مطلب به نظر من از طرف دولتمردان باید جدی گرفته شود و حتی از آن حمایت شود.

«علیرضا خمسه» کارگردان، نویسنده و بازیگر سینما تیاتر و تلویزیون ایران ماه دلو(بهمن) در سال ۱۳۳۱ خورشیدی در محله پامنار تهران به دنیا آمد و از دوره نوجوانی وارد حرفه بازیگری شد.

فعالیت جدی او در سینما بعد از بازگشتش از فرانسه با فلم «مرگ یزدگرد» ساخته بهرام بیضایی آغاز شد. او سپس همزمان با دیگر فعالیت های خود وارد تلویزیون هم شد.

«خمسه» که بیشتر به عنوان بازیگری در ژانر کمیدی و سینمایی کودک و نوجوان شناخته می‌شود و در سابقه کاری خود نقش آفرینی در بیش از ۳۰ فلم سینمایی ، سریال و برنامه تلویزیونی و چندین تیاتر را دارد، اکنون مصروف اجرای یک تور جهانی تیاتری است و برای روی صحنه بردن آن به کشورهای متعددی سفر کرده است.

گفتنی است که مجموعه سریال های «پایتخت» با بازی «علیرضا خمسه» در نقش «بابا پنجعلی» از شبکه آی فیلم 2 به نشر رسید.

بیشتر بخوانید : 

دانلود فصل اول پایتخت

دانلود فصل دوم پایتخت

دانلود فصل سوم پایتخت

دانلود فصل چهارم پایتخت

«پایتخت 6» برای نوروز 99 ساخته می شود

علیرضا خمسه به «چارلی در تهران» پیوست

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر